Kjørte gjennom Lomunddalen til Svorkbygda, fortsatte etter Snillfjordveien til Våvatnet, hvor vi tok av til Langlidalen. Parkerte på den store P-plassen.

Kort pause på turen oppover fjellsida fra Langlidalen. Sol, vindstille og passe varmt for turgåing. Perfekt!

Så var det bare å traske videre i finværet. Steinbrothytta (Steinbruddhytta) var ikke langt unna.

Framme ved Steinbrothytta. En passende plass for en lengre pause.

Matpause i skiferbruddet. Tok oss god tid!

Tok et fellesbilde før vi fortsatte etter turstien til høyeste punkt på Omnfjellet.

Fantastisk utsikt fra Omnfjellet. Ser utrolig langt i alle retninger. Problemet var å finne navna på fjella vi så i det fjerne. Klarte en del av dem.

29 tobeinte og 1 firbeint på denne Tirsdagstur´n. Alle fikk en fin turdag!

På vei tilbake til bilene. Mange misliker det som strekker seg høyt til værs oppe på Geitfjellet. Noe vi ikke kan gjøre noe med.

Turruta. Vi gikk til sammen ca 14,5 km. Det ble en kjempeflott dag til fjells - på den første dagen i september. Neste tirsdag drar vi til Svarthatten i Rindal.