Tirsdagstur´n 8. juni gikk til Vassdalssetra og Vassdalsvatnet i Surnadal. Kjørte til Hallmyra i Bøverdalen og tok en rundtur derfra.

På vei fra Hallmyra til Vassdalen. 27 turgåere fikk en turdag med godt og varmt vær. Gikk etter umerka, men meget gode stier.

Etter ei bratt skogli kunne vi se Vassdalssetra foran oss. Dette er bare en liten del av den omfangsrike seterstølen.

Her står vi ved murene etter et stort seterfjøs. Vi var heldige som fikk en setereier til å fortelle om seterdrifta og seterlivet i Vassdalen.

De aller fleste som var med på turen, hadde ikke vært her før. Alltid interessant å oppsøke nye og ukjente plasser.

Vi gikk videre fra seterplassen til Vassdalsvatnet, hvor vi tok en lang matpause. Dyrstolan reiser seg til værs i bakgrunnen. Flott fjell!

Vi tok en annen vei tilbake for å få en rundtur. Får sett mer av omgivelsene på den måten. Her krysser vi Seterelva. Solid bru!

Lenger nede i lia gikk vi over Hardbakkelva. Å rusle sammen i "pratetempo" er vel litt av vitsen med fellesturer.

Etter å ha gått over brua, fortsatte vi på høyresida (vestsida) av Hardbakkelva. Mye å kikke på og snakke om på denne turen.

Hardbakkelva med sine berg, fosser og stryk er en naturatraksjon. Et flott syn!

På dagens tur fikk vi både gode naturopplevelser og et spennende innblikk i gamle dagers virksomheter i Vassdalen. Virkelig bra!